محمدعلی ابطحی، مشاور حقوقی و پارلمانی ریاست‌جمهوری در سایت شخصی‌اش نوشته است: خبر اهانت به قرآن در زندان‌های گوانتاناموی آمریکا باعث شده که موجی از تظاهرات خودجوش در این روزها در نقاط مختلف دنیا صورت گیرد. گرچه بعداً توسط مسئولان دولت آمریکا تکذیب شد، اما همان خبر اولیه، غیرت دینی بسیاری از مسلمانان را برانگیخت و تظاهرات غیر قابل پیش‌بینی انجام شد.

اما در ایران خودمان که همواره تظاهرات خودجوش و برخاسته از غیرت دینی و در مقابله با چهره‌های اطلاح‌طلب را شاهد هستیم، برای اهانت به قرآن که مقدس‌ترین مسئله جهان اسلام است تظاهرات خودجوشی برگزار نشد. یادتان هست یک بار که نیک آهنگ کوثر کاریکاتوری کشیده بود و می‌گفتند به یکی از اساتید حوزه علمیه قم اهانتی روا داشته، چه تظاهراتی برپا شد؟ در مسجد اعظم تحصن کردند و خواستار عزل وزیر ارشاد بودند و زمین و زمان را یکی کردن که اهانت به آن آقا شده است. نیک آهنگ هم به زندان افتاد و بعد هم، آواره.

تظاهرات کفن‌پوشان خودجوش! علیه اجتماع جوانان در سخنرانی آقای خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد که کف و سوت زده بودند را فراموش کرده‌اید؟ چند ماه درگیر کف و سوت جوانان در تظاهرات تهران و قم بودیم. دلیلش هم این بود که در ماه محرم کف و سوت زده‌اند و به مقدسات اهانت کرده‌اند. از این موارد زیاد شنیده‌ایم، شاید هم در این هشت ساله علیه کمتر شخصی از یک جریان سیاسی به نام خدا و غیرت دینی تظاهرات خودجوش؟؟ نشده باشد. ولی برای اهانت به قرآن هیچ یک از این غیرت‌ها نجوشید.
دم خروس تظاهرات خودجوش! خیلی معلوم بود. نبود؟

من اینجا بس دلم تنگ است
         و هر سازی که می سازم بد آهنگ است.
                        بیا ره توشه برداریم
                           قدم در راه بی برگشت بگذاریم
                              ببینیم آسمان  هر جا همین رنگ است ؟

آب زنید راه را

هین که نگار می رسد